ADHD

Hvor lang tid er ADHD-test og hvad man kan forvente ved dit barns vurdering

For mange forældre kan en aftale og et barn testet for opmærksomhedsunderskud / hyperaktivitetsforstyrrelse (ADHD) være et stort skridt, der kan skabe en flur af følelser og spørgsmål. Lær mere om, hvad du skal gøre for at forberede en omfattende ADHD-vurdering, hvor lang tid det tager, hvilken type information sundhedsudbyderen måske har brug for, og hvad testen involverer kan bidrage til at gøre processen lettere for alle involverede. Vurderin

Sådan fortæller du ADD og bipolar lidelse

Der er nogle ligheder og overlapning i symptomerne på ADD / ADHD og bipolar lidelse. Begge kan omfatte hyperaktiv eller rastløs adfærd, distraherbarhed, dårlig koncentration, impulsivitet og racing tanker. Begge er også antaget at have en stærk genetisk forbindelse. Begge kan resultere i søvnforstyrrelser, dårlige sociale relationer, følelser af angst, depression, frustration og selvtillid. Begge k

Vyvanse til behandling af ADHD hos børn

Vyvanse er en stimulerende medicin for opmærksomhedsunderskud hyperaktivitetsforstyrrelse (ADHD). Det blev godkendt af US Food and Drug Administration i juli 2007. Vyvanse for ADHD Vyvanse er en engangsbehandling til voksne og børn, der er seks til 12 år med ADHD. Det er også godkendt til at behandle binge-spiseforstyrrelse hos voksne. Ho

Vyvanse og Adderall Ligheder og Forskelle

Vyvanse og Adderall er begge stimulerende lægemidler ordineret til behandling af ADHD. Stimulerende midler (også kendt som psykostimulerende midler) er den første linje af medicin på grund af deres effektivitet i behandling af ADHD symptomer. Begge lægemidler virker på centralnervesystemet, hvilket øger antallet af neurotransmittere i hjernen. Med d

En oversigt over ADHD

Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) er en neuro-udviklingsmæssige lidelse. Kerneegenskaberne er vanskeligheder med at regulere opmærksomhed og kontrollere impulser og hyperaktivitet. Generelt udvikler ADHD i barndommen, selv om det måske ikke bliver diagnosticeret til senere i livet. Det fortsætter i ungdomsåren og voksenalderen. ADH

ADHD symptomer

Kerne symptomer på opmærksomhedsunderskud / hyperaktivitetsforstyrrelse, eller ADHD, er vanskeligheder med at regulere opmærksomhed og kontrollere impulser og hyperaktivitet. Imidlertid kan disse kerne symptomer præsentere sig på mange forskellige måder. Forstå forbindelsen mellem ADHD symptomer og neurotransmitter aktivitet i hjernen. ADHD

ADHD Diagnose

Tilstedeværelsen af ​​opmærksomhedsunderskud / hyperaktivitetsforstyrrelse (ADHD) kan ikke identificeres ved en fysisk test, som en blodprøve eller en røntgenstråle. I stedet bruger en sundhedspersonel en evalueringsproces til diagnosticering af ADHD. Under evalueringen samler lægen oplysninger om dig eller dit barn for at afgøre, om kriterierne for ADHD er opfyldt. Kriterier

ADHD behandling

Det kan være svært at lære at der ikke er nogen kur mod ADHD. Når det er sagt, kan det lykkes og behandles. ADHD symptomer er normalt reduceret, så forbedringer kan ses i alle aspekter af livet, herunder skole og arbejde præstationer, relationer, tillid og selvværd. Selvom ADHD behandling ofte er forbundet med receptpligtig medicin, terapi, indkvartering, sociale færdigheder og livsstilsændringer kan alle hjælpe ADHD symptomer. I stedet

Voksen ADHD

Tidligere blev ADHD (opmærksomhedsunderskud / hyperaktivitetsforstyrrelse) betragtet som en tilstand, som børn havde og derefter "voksede ud af" før de nåede voksenalderen. Men vi ved nu, at ADHD er en tilstand, der spænder over hele livet, fra barndom til alderdom. Typisk ændrer ADHD symptomer gennem en persons liv, i det mindste hvad andre kan observere. For

Generiske lægemidler bruges til at behandle ADHD

Oftest diagnostiseres opmærksomhedsunderskud hyperaktivitetsforstyrrelse (ADHD) hos børn, og denne tilstand holder ofte ved adolescent og senere voksenalder. De lægemidler, der er mest almindeligt foreskrevet til behandling af ADHD, er stimulerende stoffer, selvom ikke-stimulerende midler er tilgængelige. Me

Hvad der lever med ADHD, er det, og hvordan det påvirker dit liv over tid

Hvad er det som at leve med ADD / ADHD dagligt? I almindelighed er der forskelle, du kan forvente i forskellige faser i dit liv - fra barndom til teenagere og gennem voksenalderen. Hvis din elskede er den person med ADHD, skal du finde ud af, hvad du kan forvente. 1 Lever med ADD / ADHD Hvad er det som om at leve med ADHD på daglig basis?

Kan jeg bruge Wellbutrin til ADHD?

Wellbutrin er en antidepressiv medicin, der undertiden foreskrives til behandling af ADHD symptomer. Wellbutrin kan ordineres i forbindelse med en stimulerende medicin, såsom Adderall eller Ritalin, hvis en person har ADHD og en eksisterende tilstande af depression, eller det kan ordineres som en enkelt medicin for at forsøge at behandle begge forhold.

Forståelse af ADHD børn og vrede

Nogle børn med ADHD oplever hyppige vrede udbrud, som kan få dem til problemer i skolen, gør det svært at opretholde venskaber og også sætte en belastning på familielivet. Deres vrede kan passere hurtigt, men den skade, det forårsager, kan være langvarig. 7 grunde til at have ADHD kan resultere i vrede problemer ADHD's impulsive karakter betyder, at hvis dit barn føler sig sur, kommunikerer han det med det samme. Han har

Strategier til at håndtere din ægtefælles ADD / ADHD

Ægteskab er hårdt arbejde. Det kræver god kommunikation, gensidig respekt, kompromis, empati og forståelse for din partners følelser og behov. For personer med ADHD kan disse krav være vanskelige. Forhold kan blive anstrengt. En ægtefælle kan nemt blive frustreret over deres partners disorganisering og uopmærksomhed. Følelse

Grunde til, at det er svært at holde venner, når du har ADHD

At få venner og opretholde venskaber kan være en kamp for voksne med ADHD. Cynthia Hammer, MSW og ADHD coach, giver nogle indsigt i sociale relationer og ADHD. Hvorfor det er svært at holde venner, når du har ADHD For nylig er overskriften på et nyhedssite opført de fem bedste måder at være lykkelige på i livet. Det før

Sådan finder du en læge for at diagnosticere og behandle ADHD

Der er mange muligheder for læger og fagfolk, der giver behandling for ADHD, at det kan føle sig forvirrende. Arbejde med en læge, der er vidende om ADHD, er vigtig, fordi at få den rigtige behandling påvirker, hvor godt du har styrt dine ADHD symptomer. Før du begynder at lede efter en læge eller sundhedspersonale, skal du være klar over, hvad dit mål er. Ønsker

Gør celiac og glutenfølsomhed øget odds for ADHD?

Når du har opmærksomhedsunderskud hyperaktivitetsforstyrrelse (ADHD), opfører du sig ofte impulsivt og er let distraheret, og du har sikkert svært ved at koncentrere dig og fokusere på vigtige opgaver. Disse problemer kan tage en vejafgift på hverdagen - hvis du er barn med ADHD, lider dine karakterer sandsynligvis, og hvis du er voksen, kan det være svært at udføre dig godt på arbejde eller opretholde et sundt forhold. Op til 5

Tjekliste over ADHD-symptomer hos børn

Attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) er en betingelse for, at folk diskuterer meget i disse dage, og ofte tilskriver udtrykket tilfældigt personer, der synes usædvanligt frenetiske, "flaky" eller spredte. Men som en medicinsk tilstand er det ikke så let tilskrevet. Forældre vil ofte kæmpe for at skelne mellem, hvad der kan betragtes som "normal" rambunctiousness og uopmærksomhed og den ægte manglende evne til at sidde stille og fokusere. Selv

Skrivningsproblemer fælles for studerende med ADHD