maniodepressiv

De potentielle bivirkninger af Trazodon

Trazodon, et antidepressiv middel, der nogle gange anvendes til behandling af bipolar lidelse, er ofte ordineret til behandling af søvnløshed, fordi dens hyppigste bivirkning er sedation. Trazodons oprindelige varemærke er Desyrel, og der er en udvidet form, der sælges under varemærket Oleptro. Anvendelser i bipolar lidelse Trazodon kan bruges til at behandle depressive symptomer på bipolar lidelse, eller det kan bruges til at hjælpe med søvnløshed. Alminde

Kindling Theory og effekt i bipolar lidelse

Hvis nogen med bipolar lidelse bliver ubehandlet i en årrække, kan han eller hun begynde at opleve hurtig cyklisk bipolar lidelse eller blive resistent over for behandlinger for tilstanden? Hvis normale livsstressorer i første omgang indstiller bipolære episoder i nogen, kunne det med tiden forekomme episoder af sygdommen i den pågældende person uden sådanne udløsere? Nogle

Behandling af depression med remeron (mirtazapin)

Remeron (mirtazapin) er et atypisk antidepressiv middel, der er godkendt af US Food and Drug Administration (FDA) til behandling af alvorlig depressiv lidelse hos voksne. Remeron virker ved at øge produktionen af ​​serotonin og norepinephrin, to neurotransmittere, der vides at påvirke humør og kognition. Mens

Idéer og henvisninger af reference i bipolar lidelse

Hos mennesker med bipolar lidelse kan mani og hypomani omfatte forskellige symptomer, fra hensynsløs udgift til seksuel promiskuitet. Derudover kan der også forekomme nogle mere subtile symptomer, som f.eks. Troen hos nogle patienter, at alt der opstår omkring dem, er relateret på en eller anden måde til dem, når det faktisk ikke er. Dett

SSRI tilbagetrækning symptomer

Selektive serotonin reuptake inhibitorer (SSRI'er) er en klasse af lægemiddel, der almindeligvis anvendes til behandling af depression. Narkotika hjælper med at normalisere hjernefunktionen hos mennesker med bestemte humørsygdomme ved at øge mængden af ​​serotonin i hjernen. Mens det er gavnligt, er en af ​​deres ulemper, at nogle mennesker kan opleve en form for tilbagetrækning kaldet SSRI-seponeringssyndrom, når behandlingen stoppes. Dette forekom

Hypomani som symptom på bipolar lidelse

Hypomani er en unormalt opvækststilstand, som påvirker dit humør, tanker og adfærd, og er et potentielt symptom på bipolar lidelse, især type II. En hypomanisk episode manifesterer sig almindeligvis med usædvanlig glæde, spænding, flamboyance eller irritabilitet sammen med potentielle sekundære egenskaber som rastløshed, ekstrem talkativitet, øget distraktibilitet, nedsat søvnbehov og intens fokus på en enkelt aktivitet. De specifikk

Sådan genkender manisk eller hypomanisk episode

Hvis en person, du kender, har eller måske har bipolar lidelse, er det en god idé at kende symptomerne på tilstanden. Faktisk bør alle være opmærksomme på nogle af tegnene på mani og hypomani, hvis de ser en ven, familiemedlem eller endda en kollega der oplever disse symptomer. At anerkende symptomerne på mani er ikke bare akademisk. Symptom

Psykiatrisk Service Hunde til Bipolar lidelse

Servicehunde har en lang historie med at yde bistand til mennesker med fysiske udfordringer og bruges i stigende grad til at hjælpe dem med psykiatriske udfordringer. Psykiatriske servicehunde er i vid udstrækning uddannet til at udføre specifikke opgaver for at imødekomme deres individuelle behov og har adgang til offentlige steder i overensstemmelse med amerikanerne med handicaploven (ADA). Ps

Symptomer og diagnose af bipolar lidelse

Bipolar lidelse handler ikke kun om at have humørsvingninger. Det er en alvorlig mental sundhedstilstand, der tidligere blev omtalt som manisk depression. Ifølge DSM-5, den vejledning, der anvendes til at diagnosticere psykiske sygdomme, er der to hovedtyper af bipolar lidelse, der kan diagnosticeres ud fra sværhedsgraden og arten af ​​deres symptomer: Bipolar I - Personer med bipolar Jeg oplever mindst en manisk episode i deres liv. Selvo

8 ting at ikke sige til nogen, der har bipolar lidelse

Hvis du har bipolar lidelse, har nogen sagt mindst en af ​​disse ting for dig. Hvis du kender nogen, der har denne sygdom, kan du være skyldig i at sige en eller flere af dem. Du har måske gode hensigter, men ikke klar over, hvordan disse ord kan modtages. Høre dem kan være smertefuldt, irriterende, deprimerende - endog destruktivt - til et bipolar familiemedlem, ven, kollega eller bekendtskab. At sig

Er bipolar lidelse overdiagnostiseret?

Ifølge forskningen fra National Institute of Mental Health (NIMH) er omkring 5.7 millioner voksne ramt af bipolar lidelse i USA hvert år. Af disse klassificeres en slående 82, 9 procent som svær sygdom. Blandt børn og teenagere antages det, at så mange som 750.000 kan passe til kriterierne for at have enten bipolar I eller bipolar II lidelse. År f

Lysterapi til bipolar lidelse

Fototerapi, også kendt som lysterapi og lysboksbehandling, er brugen af ​​lys til behandling af lidelser. Det har været klassisk brugt til at behandle både sæsonbetinget og ikke-sæsonbetonet depression og kan også være effektiv for mennesker med bipolar lidelse. Lysbehandling er også blevet brugt til behandling af søvnforstyrrelser, skizoaffektiv sygdom og præmenstruelt syndrom. Hvordan det

Behandling af psykomotorisk omrøring i bipolar lidelse