Faren for at bruge Alkohol til smerte

Brugen af ​​alkohol til at nedsætte virkningen af ​​smerte er lige så gammel som selve fermenteringsprocessen. Alkohol menes at være en af ​​de ældste og nok de mest anvendte stoffer i verden.

Har du nogensinde set gamle vestlige? Nogen havde brug for et ben amputeret? Ingen bedøvelse? Intet problem. Bryd en flaske whisky og tag et par svin. Skal du trække den pil ud af fyrens bryst? Intet behov for morfin, vi har whisky.

I virkeligheden er mange mennesker stadig til brug for alkohol til smertelindring på grund af dets evne til at deprimere centralnervesystemet. Ved at sænke hjernen og nervesystemet leverer alkohol en vis grad af relief.

Du kan opbygge en tolerance for alkohol

Den vedvarende brug af alkohol for at mindske smerten kan forårsage problemer, hvis mængden af ​​alkohol, der anvendes, bliver for stor, og hvis den bruges sammen med andre smertestillende medicin.

Et problem er, at kroppen begynder at opbygge en tolerance for alkoholens virkninger. Med andre ord kræver det mere alkohol at producere de samme resultater over tid.

Selv uden tolerancefaktoren vil mængden af ​​alkohol, det ville tage for at lette alvorlig smerte, sandsynligvis være mere end de anbefalede retningslinjer for sikkert alkoholforbrug.

Forårsager flere sundhedsrisici

Indtagelse af en overdreven mængde alkohol over en længere periode kan forårsage sit eget sæt af sundhedsmæssige problemer, herunder alt fra mavesår til livstruende leverproblemer.

Ud over de langsigtede sundhedsproblemer, der kan udvikle sig, kan en langvarig brug af alkohol føre til en kemisk afhængighed af alkohol selv, hvilket kan medføre et helt sæt egne problemer.

Alkohol blandes ikke godt med medicin

Dem, der lider af kronisk smerte, kan få mere øjeblikkelige problemer med brugen af ​​alkohol, hvis de tager anden form for smertedrabende stoffer, herunder over-the-counter medicin, som Tylenol (acetaminophen).

De fleste af os er opmærksomme på farerne ved at blande alkohol med andre depressive midler som beroligende midler, men etiketterne på næsten alle over-the-counter smertestillende medicin indeholder advarsler om deres brug sammen med brugen af ​​alkohol. Alkohol og aspirin kan skade maven. Alkohol og Tylenol kan øge risikoen for skade på leveren. Alkohol og Advil (ibuprofen) kan forårsage sår og maveblødning.

Her er en liste over nogle almindelige stoffer og de bivirkninger, der kan udvikle sig, hvis de bruges i forbindelse med alkohol:

MedicinBivirkninger med alkohol
Demerol, Darvon, CodeineForringet funktion i det centrale nervesystem. Eventuelt dødelig i visse styrker og kombination.
Bufferin, Aspirin, Excedrin, Anacin, Alka-SeltzerMulig irritation og blødning i mave og tarm.
Valium, LibriumReducerer opmærksomhed, påvirker dommen. Muligvis dødelig kombination.
Sominex, Sleep-EseStærkt øger stoffets styrke, deprimerende centralnervesystem.
Dalmane, Seconal, NembutalMeget muligvis dødelig. Skal aldrig kombineres.
Dristan, Coricidin, NyquilSøvnighed og tab af opmærksomhed.
Insulin, Orinase, TolinaseAlvorlige og uforudsigelige reaktioner. Skal aldrig kombineres med alkohol.
Tetracyclin, Seromycin, FulvicinKan forårsage kvalme og opkastning. Gør medicin mindre effektiv.
Højt blodtryksmedicinØger styrke, reducerer blodtrykket til farligt lave niveauer.
antikoagulanterØger den antikoagulerende styrke af lægemidler, hvilket fører til potentielt livstruende blødning.

Kort sagt, der er bare ikke mange medikamenter derude, der blander godt med alkohol. Hvis du er en drikker og tager anden medicin, skal du spille det sikkert og spørge din læge om de mulige bivirkninger.