depression

Depressiv lidelse med blandede funktioner

Depressiv lidelse med blandede træk, også kendt som en blandet episode, blandet tilstand eller agiteret depression, er en betegnelse anvendt i 5. udgave af Diagnostisk og Statistisk Manual of Mental Disorders (DSM-5) for at beskrive en tilstand, hvor symptomer på både depression og mani eksisterer på samme tid. Hvi

Håndtering af kvalme mens du er på antidepressiva

Kvalme og opkast er to af de mere almindelige bivirkninger af antidepressiva, og det kan tage lidt tid at komme over disse symptomer, når de begynder behandling. Faktisk er kvalme ofte citeret som den første bivirkning ved selektive serotonin genoptagelseshæmmere (SSRI'er), der anvendes til behandling af store depression og angstlidelser. I

"Ikke andetsteds specificeret" (NOS) i diagnosen for psykiske lidelser

I den fjerde udgave af Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV), som blev skrevet og udstedt af American Psychiatric Association (APA), er "NOS" en forkortelse for "ikke andetsteds specificeret". Det tjener som en slags fangst-alt termen til mærkningssymtomer, der ikke falder ind i en veldefineret diagnose, men det tyder tydeligt på, at nogen har at gøre med en sygdom, der er en del af en bestemt diagnosefamilie. E

Hvad er dine rettigheder på arbejde, når du er deprimeret?

Hvis du har en psykisk lidelse som stor depression, kan du undre sig over dine rettigheder, når du ansøger om et job eller er i kampagne. Hvis du har en fysisk handicap, ville det naturligvis ikke være lovligt for en arbejdsgiver at diskriminere dig takket være amerikanerne med handicaploven (ADA), som trådte i kraft i 1992 for at forhindre private arbejdsgivere, statslige og lokale myndigheder, beskæftigelse agenturer og fagforeninger fra at diskriminere handicappede. Det

Cyclothymia hos børn og unge

Cyclothymisk lidelse eller cyclothymia er en stemningsforstyrrelse, hvor et barn oplever alternerende episoder af hypomani og depressive symptomer. Cyclothymia anses for at være en del af det bipolare lidelsesspektrum, med milde men kroniske symptomer. Kurset for cyklothymia Cyclothymisk lidelse indebærer perioder med depressive symptomer, der veksler med perioder med hypomani, hvilket er en forhøjet stemningstilstand. F

Irritabilitet hos børn kan være et tegn på depression

Når det kommer til depression, er irritabilitet et vigtigt symptom hos børn og unge. Faktisk kan irritation hos børn erstatte det depressive humørkriterium for større depressive og dysthymiske lidelser, ifølge DSM-IV. Derudover observeres irritation ofte hos børn med bipolære lidelser. Hvad er irritabilitet? Alle e

Selvmordstanker og depression hos børn

Mens mange mennesker tænker på depression som en voksen tilstand, oplever ca. to procent af børnene også depression. Hvis det ikke er hjertebreakende nok alene, kan selvmordstanker eller tanker om at dræbe selv ledsage depression selv hos børn. Hvordan kan du vide, om dit barn har selvmordstanker og hvad kan du gøre? Sådan

Caregiving for depression og angst

Depression og angst påvirker ikke kun personen med uorden. Disse sygdomme har også vidtrækkende virkninger på familie og venner af dem, der er diagnosticeret. Navnlig vil de, der er primære omsorgspersoner for en person med angst eller depression, opleve den største virkning. Hvis du overvejer at tage denne rolle på spil, eller det har været presset på dig, kan det være nyttigt at forstå, hvad der forventes af dig og hvordan man ikke overser din egen mentale sundhed undervejs. Ifølge Na

Er depression en legitim handicap?

Jeg har lige læst et op-ed-stykke skrevet af en læge, hvor han diskuterer, hvorfor han føler, at det ville være bedre for personer med depression at blive tvunget til at arbejde i stedet for at gå i gang med handicap. Kernen i hans argument syntes at være, at da han var juniorlæge, boede han ved siden af ​​nogle unge mænd, der var handicappede for depression, men de kunne komme ud på gården og spille fodbold. Jo mere jeg

Hvad skal man gøre, når dine elskede ikke er der for dig

Når du er deprimeret, kan unsupportive venner og familie vise sig at forsøge. Det er meget vigtigt at have mennesker i dit liv, som enten forstår din tilstand eller er villige til at prøve. Og hvis venner og familie ikke hjælper med at bebrejde dig for symptomerne på din sygdom eller gøre tankeløse bemærkninger, kan det få dig til at føle dig virkelig modløs. Hvad kan d

En sund livsstil hjælper med depression

En sund livsstil kan ikke kun gøre dig fysisk stærkere, men det kan også hjælpe dig med bedre at kontrollere dine depressionssymptomer og være følelsesmæssigt stærkere. Følgende er komponenter i en sund livsstil, som kan påvirke din depression positivt. 1 Få regelmæssig motion Flere studier har vist, at motion er gavnlig for dem med depression. Faktisk fa

De 5 store klasser af antidepressiva

Et antidepressivt middel, som navnet antyder, er en type lægemiddel, der primært anvendes til behandling af depression. Depression er en almindelig lidelse, der påvirker kerne og funktion i din hjerne. Antidepressiva kan hjælpe med at rette op på dysfunktionen ved at ændre kredsløbene og kemikalierne, der passerer signaler langs nerveveje til hjernen. Antid

Typer af psykoterapi til depression

Psykoterapi kaldes ofte "talk-terapi", fordi det indebærer, at en patient og en psykoterapeut sidder i et rum, der taler, men det er meget mere end det. Psykoterapeuter har træning i en række teknikker, der kan anvendes til at hjælpe patienter med at komme sig fra psykisk sygdom, løse personlige problemer og skabe ønskede ændringer i deres liv. Psyko

Behandling for depression fra medicin til terapi

Det første skridt til at få en passende behandling for depression er en fysisk undersøgelse af en læge. Visse medikamenter samt nogle medicinske tilstande som viral infektion kan forårsage de samme symptomer som depression, og lægen bør udelukke disse muligheder gennem undersøgelse, interview og laboratorietest. Hvis e

Hvordan genetik kan være en faktor i depression

Ingen ved præcis, hvad der forårsager det, men depression ser ud til at have en genetisk komponent. Mens din genetiske makeup helt sikkert kan medvirke til, om du slutter med depression, betyder det kun, at du potentielt er mere modtagelig for at udvikle depression, ikke som du nødvendigvis vil. Hvordan Genetik Faktor i Depression Førstegangsforældre, det vil sige forældre, søskende og børn, af personer med stor depression, har vist sig at have en to til tre gange højere forekomst af større depression end deres normale modparter. Twin stu

Almindelige årsager til depression hos kvinder, mænd og ældre

Der er mange potentielle årsager til depression. Nogle depressioner går i familier, og forskere mener, at det er muligt at arve en tendens til depression; dette synes at være særligt sandt for bipolar lidelse (manisk depression). Den genetiske link Undersøgelser af familier med flere generationer af bipolar lidelse (BPD) viste, at de, der udvikler lidelsen, har forskelle i deres gener fra de fleste, der ikke udvikler BPD. Men

Har du mild, lav grad af depression?

Nogle gange, når folk oplever mild, lav grad af depression, kan de ikke engang indse, at de er deprimerede. Faktisk kan deres kroniske følelser af tristhed og lavt humør have eksisteret så længe, ​​at det simpelthen føles normalt for dem. Men det er ikke normalt at gå gennem livet, der føler sig utilfreds hele tiden. Alle vil o

Hvad er tegnene, at du er alvorligt deprimeret?

Fordi der ikke er nogen defineret definition af, hvad alvorlig depression er, er det i en rigtig reel mening et domskald, som en læge bygger på sin træning og erfaring. Tegn og symptomer, som klinikere kan overveje, da de vurderer for alvorlig depression, omfatter: Psykotiske symptomer - symptomer, som indikerer, at en person har oplevet en pause fra virkeligheden, såsom vrangforestillinger og hallucinationer Melankoli - dyb sorg og depression Fysiske tegn og symptomer - inkluderer søvn- og appetitforstyrrelser, dårlig koncentration og hukommelse og tab af interesse for sex Psykomotorisk retard

Sådan fortæller du, om dit barn viser symptomer på depression

Hvis du tror, ​​at dit barn er deprimeret, har du sikkert allerede undersøgt barnets depression, men kan være forvirret af det, du har fundet. Du kan måske undre sig over, hvordan depression symptomer ville forekomme i et barn i modsætning til en voksen, for eksempel. At vide, hvad man skal kigge efter, kan hjælpe dig med at se tegnene på denne tilstand. Sorg Bør

Er lavt selvværd og depression det samme?

I lyset af den klare sammenhæng mellem lavt selvværd og depression, har mange forskere stillet spørgsmålstegn ved, hvorvidt depression og selvværd faktisk er det samme koncept. Både selvværd og depression antages at arbejde på en slags kontinuum eller skala, der spænder fra højt til lavt selvværd og ikke depressive symptomer for at svække depressive symptomer. Oversigt S