Vær ikke bange for alkohol tilbagetrækning

Har du nogensinde ønsket at holde op med at drikke alkohol, men var tøvende med det, fordi du frygtede, at tilbagetrækningssymptomer ville være for alvorlige? Du er ikke alene. Mange mennesker er bange for, at tilbagetrækningssymptomer kan være farlige, hvis de holder op med at drikke.

Du har måske forsøgt at holde op med at drikke alkohol før og opdagede, at de symptomer, du oplevede, var mere alvorlige end du havde forventet. Måske besluttede du dig for at gå tilbage til at drikke bare for at lindre disse symptomer. Alkohol tilbagetrækningssymptomer er den primære årsag til, at mange mennesker hurtigt kommer tilbage, når de forsøger at holde op.

Tilbagekaldelse kan være alvorlig

Gør det ikke fejl, alkohol tilbagetrækningssymptomer kan være alvorlige, og i nogle tilfælde dødelig. Hvis du er en daglig drikker, en tung drikker eller en hyppig binge-drikker, der pludselig ophører, vil det sandsynligvis producere en lang række ubehagelige symptomer.

Men i dag er der hjælp til rådighed for folk, der forsøger at opgive alkohol, selv efter en lang levetid med tungt drikke. Der er behandling tilgængelig, der i høj grad kan reducere eller eliminere de fleste af symptomerne på tilbagetrækning af alkohol.

Prøv det ikke uden hjælp

Nøglen til at holde op med alkohol og undgå ubehagelige abstinenssymptomer, er at bede om hjælp. Hvis du har besluttet, at det er i din bedste interesse at stoppe med at drikke, skal du søge hjælp fra din læge eller den primære læge.

Der er specifikke medicinske behandlinger, som din læge kan give dig, der vil stoppe eller reducere de fleste af de symptomer, du normalt oplever, hvis du holder op med kold kalkun.

Benzodiazepiner (beroligende midler) er den vigtigste behandling for symptomer på udtagning, som shakes, og er også nøglen til forebyggelse og behandling af delirium tremens (DT). Du kan få beta-blokkere til at reducere din puls og anti-anfald medicin, hvis du går ind i DT. Din læge kan også foreslå vitaminer og kostændringer, der hjælper med dine abstinenssymptomer. Lær mere om at få behandling for tilbagetrækning af alkohol.

Professionelle Detox Programmer

Et andet alternativ, især hvis du tidligere har oplevet alvorlig tilbagetrækning, er at kontrollere dig selv i en professionel afgiftning facilitet. Detox programmer involverer kortvarig (normalt mindre end syv dage) indlæggelsesbehandling, hvor specielt uddannede fagfolk overvåger dit tilbagetrækning nøje og administrerer medicin efter behov.

En fordel ved indgift af detox er, at du vil være væk fra dine sædvanlige drikkere og derfor være mindre tilbøjelige til at hente en drink for at stoppe symptomerne, når de begynder. Og nej, du behøver ikke at falde ned for at undersøge detox. Folk kontrollerer sig ufrivilligt hver dag.

Bundlinie

Hvis du har brug for at holde op med at drikke, lad ikke alkoholudtagning skræmme dig. Der er medicin og behandlinger til rådighed i dag, som kan hjælpe dig med at komme igennem de første tidlige dage uden alkoholforbrug. Du behøver ikke gøre det alene.

Hvis du vil have en bedre ide om, hvad du kan forvente, se alkoholoptagelsessymptomer dag for dag.