Måling af alvoren af ​​tilbagetrækning symptomer

Symptomer på alkoholudtag kan forekomme, når du pludselig holder op med at bruge alkohol efter regelmæssig overdreven drik og kan variere fra svær til mild. Alvorlige tilbagetrækningssymptomer kan være ret alvorlige, og i sjældne situationer kan de faktisk være dødelige. Fordi de kan forværre over tid, er det vigtigt at vide, om dine symptomer bliver mere alvorlige, så du kan søge hjælp. De mest alvorlige symptomer opstår normalt mellem to og fem dage efter, at du holder op med at drikke, hvilket betyder at den første dag eller to ikke kan være en god indikator for din risiko for alvorlige problemer.

Moderat vs overdreven drikkeri

Centrene for sygdomsbekæmpelse og forebyggelse (CDC) definerer moderat drikke som op til en drink om dagen for kvinder og op til to drikkevarer om dagen for mænd. Moderat drikker anses for sikkert for de fleste over 21 år. En drink er generelt defineret som:

• 12 ounce øl
  • 8 ounces maltlud
  • 5 ounce vin indeholdende
  • 1, 5 ounce 80-bevisdestilleret spiritus eller spiritus, såsom whisky, gin, rum eller vodka

Overdriven drik er defineret af CDC som tungt drikkeri, binge drikker eller drikker, der gøres af enhver, der er gravid eller under 21 år. Binge drikker betyder, at du har brugt flere drikkevarer i en lejlighed. For kvinder er det fire eller flere drikkevarer og for mænd er det fem eller flere. Svære drikker opstår, når kvinder har otte eller flere drikkevarer om ugen, og mænd har 15 eller flere drikkevarer om ugen. De fleste mennesker, der drikker overdrevent, har ikke alkoholforstyrrelser og / eller er ikke afhængige af alkohol.

Quiz: Kan du have et alkoholproblem?

Hvordan tilbagekaldelse virker

Hvis du er en tung drikker - selvom du ikke er alkoholiker - vil du sandsynligvis opleve mindst nogle symptomer, hvis du holder op med at drikke pludselig. De fleste bruger alkohol til at lindre angst og slappe af. Alkohol giver dette resultat ved at øge virkningerne af GABA, en neurotransmitter, der er ansvarlig for at skabe følelser af ro og eufori. Det reducerer også glutamat, en anden neurotransmitter, der skaber spænding.

Kraftigt drikker gør det sværere og sværere at øge GABA og reducere glutamat, så der kræves mere og mere alkohol til det samme resultat. Din krop bliver vant til disse ændringer og reagerer ved at producere mere glutamat og mindre GABA.

Når du pludselig holder op med at drikke, undertrykker du ikke disse to neurotransmittere, men din krop overproducerer stadig glutamat og underproducerer GABA. Som følge heraf kan du blive hyperexciteret: ængstelig, rastløs og rystende. Hvis du var en tung drikker, kan dine symptomer være meget mere alvorlige, der skrider frem til tremor, anfald og alvorligt højt blodtryk.

Fælles tilbagetrækningssymptomer

Hvis du har drukket regelmæssigt overdrevent, og du holder op med at drikke pludselig, kan du opleve et eller flere alkoholabstinenssymptomer. Afhængig af din tidligere brug af alkohol kan disse symptomer variere fra at være milde og ubehagelige til alvorlige og potentielt livstruende. Selvom symptomer typisk begynder inden for otte timer efter din sidste drink, kan du ikke opleve nogen før flere dage senere. Disse symptomer har tendens til at spike omkring 24 til 72 timer efter din sidste drik, selvom mildere kan fortsætte i flere uger eller måneder hos nogle mennesker.

Almindelige symptomer omfatter:

• Følelse af angst eller nervøsitet
  • Følelse irritabel
  • Føler sig deprimeret
  • Følelse udslettet og træt
  • rystelser
  • Humørsvingninger
  • Ikke at kunne tænke klart
  • At have mareridt
  • Fordybet elever
  • Svedende
  • Hovedpine
  • Sværhedsvanskeligheder
  • Kvalme og / eller opkastning
  • Appetit tab
  • Hurtigere hjertefrekvens
  • Bleg hud
  • Rysten

Alvorlige tilbagetrækningssymptomer

Et af de mest alvorlige symptomer på tilbagetrækning af alkohol kaldes delirium tremens, eller "DTs."

Ca. 3 procent til 5 procent af personer, der trækker sig fra stærk drikkeri, er delirium tremens. Denne tilstand kan blive dødelig, hvis den er ubehandlet, så hvis du eller en elskede viser nogen symptomer på DT'erne, søg akut behandling, fordi symptomerne kan blive værre.

Symptomer på delirium tremens omfatter:

• Feber
  • Extreme agitation
  • kramper
  • Ekstrem forvirring
  • Hallucinationer (følelse, se eller høre ting, der ikke er der)
  • Højt blodtryk

Hospitaler og detoxcentre har oplevet personale, som er bekendt med disse symptomer og har værktøjer til at yde passende behandling.

Diagnose

Alkohol tilbagetrækning er primært diagnosticeret med en fysisk eksamen og et toksikologi skærm, der måler, hvor meget alkohol der er til stede i dit blod og urin. Din læge vil søge fysiske tegn og symptomer som:

• Tremor i dine hænder
  • Hurtigt hjerteslag
  • Højt blodtryk
  • Fordybet elever
  • Feber
  • Hurtig vejrtrækning

Din læge kan også bruge klinisk institutets tilbagetrækningsvurdering for alkohol skala til at vurdere, hvor alvorlige dine symptomer er. Denne skala bruger 10 spørgsmål til at måle følgende symptomer:

• Kvalme og opkast
  • Rysten
  • Svedende
  • Angst
  • Agitation
  • Taktile forstyrrelser, der er unormale følelser i, på eller under din hud
  • Auditoriske forstyrrelser, der involverer din hørelse
  • Visuelle forstyrrelser, som involverer din vision
  • Hovedpine
  • Forvirring

Din behandling afhænger af, hvor alvorlige dine symptomer er.

Mild til moderat symptomer

Hvis du har mild til moderat symptomer på tilbagetrækning af alkohol, kan du sikkert genvinde derhjemme, men du skal have nogen sammen med dig for at sikre, at dine symptomer ikke bliver værre. Du må muligvis se din læge dagligt, indtil du er stabiliseret også.

Din læge kan ordinere et beroligende middel såsom Ativan (lorazepam), Valium (diazepam), Klonopin (clonazepam) eller Xanax (alprazolam) for at hjælpe dig med at komme igennem de tidlige dagers ophør. Du vil sandsynligvis blive testet for andre medicinske problemer, der er relateret til din alkoholforbrug, og du kan også få blodprøver udført, samt rådgivning vedrørende din alkoholbrug.

Moderat til alvorlige symptomer

Hvis dine symptomer er moderate til svære, skal du sandsynligvis blive indlagt på hospitalet, så du kan overvåges nærmere. Dine vitale tegn vil blive overvåget, ligesom dine blodkemiske niveauer, og du kan have intravenøse (IV) væsker for at forhindre dehydrering. Din læge kan også bruge IV til at give dig medicin som de sedativer, der er nævnt ovenfor, for at hjælpe dig med at komme gennem symptomerne på udtag eller medicin for at standse anfald eller behandle andre potentielle komplikationer.

Langsigtet behandling

Ligegyldigt hvor alvorlige eller milde dine symptomer er den bedste langsigtede behandling at stoppe med at drikke helt, især når du allerede har gået gennem tilbagetrækning. Til dette formål skal du sørge for, at du lever i et miljø, der understøtter at afstå fra alkoholbrug. Hvis dette ikke er muligt i hjemmet, skal du tale med din læge eller se online for et lokalt hus eller boliger, der kan hjælpe.

Outlook

Flertallet af mennesker oplever en fuldstændig tilbagegang fra alkohol tilbagetrækningssymptomer. Nogle mennesker fortsætter med at få forstyrrende symptomer i flere måneder, såsom problemer med at sove, træthed, humørsvingninger og træthed. En lille procentdel af mennesker dør af delirium tremens.

Hvis du har underliggende medicinske tilstande, fortsætter du med at drikke stærkt, og / eller dine organer er beskadiget, er dit opsving måske ikke så nemt.

Svære drikkevarer beskadiger dine organer og kan føre til hjertesygdomme, leversygdomme og problemer i nervesystemet, så det er vigtigt at få hjælp og behandling, hvis du har svært ved at afstå fra at bruge alkohol.

Forudsigelse tilbagetrækning symptomer

Du kan undre dig over, hvor alvorligt dine abstinenssymptomer kan være, hvis du holder op med at drikke. Svaret på dette spørgsmål vil afhænge af mange faktorer - din størrelse, alder, køn, drikkevaner og genetik, blandt andre. Du kan dog få en god ide om dit risikoniveau ved at tage en hurtig quiz om dine symptomer. Prøven er fuldstændig fortrolig og anonym; Dine resultater registreres ikke, er kun tilgængelige for dig, og du bliver ikke bedt om nogen personligt identificerende oplysninger. Det kan også hjælpe, hvis du for nylig har stoppet med at drikke og ikke er sikker på, hvor alvorligt dine tilbagetrækningssymptomer er.

Quiz: Dine tilbagetrækningssymptomer

Denne quiz er ikke beregnet som en erstatning for en professionel medicinsk evaluering. Det bør kun bruges som vejledning til at bestemme, om dit alkoholoptagelsessymptomer er sådan, at du skal søge lægehjælp, før du forsøger at holde op med at drikke. Når du besvarer spørgsmålene, vær ærlig over for dig selv. Du er den eneste, der vil se resultaterne af din test.