Generaliseret angstlidelse og personlighedstilstand

Angst og personlighed stil er nogle gange forbundet. Angst kan komme i en række forskellige former, størrelser og smag. Nogle gange er angst som en lille knivspids, der kan drive dig til at gøre noget, du har undgået, og nogle gange kan det være et overvældende frygt for terror. Men det meste er det et sted imellem. Der er en række forklaringer til, hvad der forårsager generaliseret angstlidelse (GAD). En, der bliver overskygget af biologiske forklaringer, er, at angst kan være en lært stil for, hvordan nogen beskæftiger sig med følelser og verden.

Hvad er generaliseret angstlidelse?

Nogle mennesker udvikler GAD som barn, mens andre ikke ser symptomer, før de er voksne. Uanset hvad, kan leve med GAD vare lang tid. I mange tilfælde forekommer det sammen med andre angst- eller humørsygdomme. I de fleste tilfælde forbedres det med medicin eller talkbehandling (psykoterapi). At lave livsstilsændringer, lære at klare færdigheder og bruge afslapningsteknikker kan også hjælpe.

GAD symptomer kan omfatte:

• Vedvarende bekymrende eller besat med små eller store bekymringer, der ikke står i forhold til virkningen af ​​arrangementet
  • Manglende evne til at afsætte eller give slip på en bekymring
  • Manglende evne til at slappe af, rastløshed og følelse op eller på kanten
  • Sværhedsfokusering, eller følelsen af ​​at dit sind "går tomt"
  • Bekymrede overfor bekymrende
  • Bekymring for at træffe beslutninger af frygt for at tage den forkerte beslutning
  • At bære alle muligheder i en situation helt ud til den mulige negative konklusion
  • Vanskeligheder ved håndtering af usikkerhed eller uanstændighed

Fysiske tegn og symptomer kan omfatte:

• Træthed
  • Irritabilitet
  • Muskelspænding eller muskelsmerter
  • Skælvende, følelsesløs
  • At være let skræmt
  • Problemer med at sove
  • Svedende
  • Kvalme, diarré eller irritabel tarmsyndrom
  • Hovedpine

Personlighedstil

Selvom der altid kan være en vis biologisk / genetisk indflydelse i, hvordan psykologiske problemer udvikler sig, udforsker hvordan en person først lærte at håndtere verden også kan afdække bidragende faktorer. Hvis nogen blev undervist, enten direkte eller indirekte, at blive bekymret hjælper med at producere succesfulde resultater eller er "standard" følelsen at opleve, kunne angst let blive en del af en persons disposition i forbindelse med arbejde, relationer, fremtiden osv. I denne forstand, Angst kan betragtes som en personlighedstræk eller endda en personlighedstil.

Forklædning for andre følelser

Angst kan også ofte opleves i stedet for andre følelser. For de fleste er angst en del af oplever frygt. Imidlertid kan følelser, der er ubehagelige eller svære at udtrykke, forvandles til angst. Tre af de mest almindelige følelser, der kan forkæles af angst, er vrede, skyld og sorg.

Mange mennesker kæmper for at absorbere, behandle, udtrykke og forstå disse følelser og ære deres hensigt (at udtrykke mislikelse, bede om tilgivelse, acceptere tab osv.) Til gengæld kan de blive bekymrede over de samme situationer eller ting, der kan synes mindre fortjener opmærksomhed (fx hver detalje af, hvordan en begivenhed vil gå).

Hvad kan gøres

Mennesker med disse erfaringer, som omfatter en delmængde af mennesker med GAD, skal se inden for sig selv for at se, hvilke virkelige følelser der findes og kan forkæles af angst. De skal også afgøre, om en ubehagelig del af deres personlighed ændrer sig, eller det kan være noget at prøve. Begge disse kan blive en del af behandlingen for GAD, og ​​du bør bede din udbyder om disse, hvis de genforenes med dig.