Hvor lang tid holder dexedrin i dit system?

Længden af ​​tid Dexedrin (dextroamphetamin), en almindeligt foreskrevet medicin til opmærksomhedsunderskud hyperaktivitetsforstyrrelse (ADHD), rester i din krop kan variere fra en dag til tre måneder. Perioden kan afhænge af hver enkelt persons metabolisme, kropsmasse, alder, hydratiseringsniveau, fysisk aktivitet og sundhedsmæssige forhold. Generelt forbliver stoffet i urin, blod og spyt i op til to dage. Det kan detekteres i hårsække i så lang tid som tre måneder.

Tidsplan for detektering af dexedrin

Urin, blod og spyt genbruges hurtigt gennem systemet. Hårfollikler virker som ringene på en træstamme, der registrerer årstiderne. Dit hår kan opbevare metabolitter eller en molekylær historie om, hvad din krop har indtaget over tid.

Type testDetection Window
UrinDetekterbar i 1 til 2 dage
BlodDetekterbar i 1 til 2 dage
SpytDetekterbar i 1 til 2 dage
HårsækDetekterbar i op til 90 dage

Hvad er Dexedrine?

Dexedrin er et stimulerende middel til centralnervesystemet og typen af ​​amfetamin, også kendt af varemærkerne Dextrostat og ProCentra. Dexedrin anvendes som led i et behandlingsprogram til at kontrollere symptomer på opmærksomhedsunderskud hyperaktivitetsforstyrrelse (ADHD) hos voksne og børn. Det bruges også til behandling af narkolepsi. Det virker ved at gøre visse hjerne kemikalier vare længere i de dele af hjernen, der styrer opmærksomhed og opmærksomhed. Ved at gøre disse områder mere aktive kan stofferne hjælpe en person med at fokusere deres opmærksomhed. Overraskende kan stimulanter hjælpe med at berolige en person med ADHD.

Tag kun som foreskrevet

Det er vigtigt at vide, hvor længe Dexedrine forbliver i systemet, fordi at tage for meget kan få negative konsekvenser. Produktet kommer med en advarsel om, at det kan være vaneformende, så det bør ikke tages i større doser eller i længere tid end foreskrevet.

Selv om receptpligtige stimulanter har vist sig at være relativt sikre og effektive til behandling af symptomerne, eksisterer der et betydeligt potentiale for misbrug. Undersøgelser viser, at individer med og uden ADHD misbrug stimulerende midler for at forbedre ydeevnen. Selvom stimulanter kan forbedre en persons præstationer, når de får en rote-learning-opgave, forbedrer de ikke IQ eller arbejder som en "smart pille".

Personer, der bruger medicinen, kan fristes til at tage større mængder Dexedrine end foreskrevet for at kontrollere symptomerne yderligere, men dette kan have negative virkninger. Disse negative virkninger omfatter problemer med at falde i søvn eller opholde sig i søvn, irritabilitet, hyperaktivitet eller ændringer i personlighed eller adfærd.

Hjerteanfald eller pludselig død

Overbrug af Dexedrine kan også forårsage alvorlige hjerteproblemer eller pludselig død hos børn, teenagere og voksne, især dem med hjertefejl eller alvorlige hjerteproblemer. Derudover har Dexedrine været kendt for at forårsage slagtilfælde hos voksne.

Symptomer på dexedrin overdosering

Hvis du har mistanke om, at nogen lider af en dexedrin overdosis, skal du søge omgående lægehjælp eller ringe til 9-1-1. Symptomer på overdosering af dexedrin kan omfatte følgende:

• Opkastning
  • Agitation
  • Ukontrollabel omrystning af en del af kroppen
  • Muskelstrækninger
  • kramper
  • Tab af bevidsthed
  • Upassende lykke
  • Forvirring
  • hallucinating
  • Svedende