OCD

Obsessiv-kompulsiv lidelse og hukommelsestab

Hvis du har obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD), kan du have tvang, hvor du gentager opførsel igen og igen. For eksempel skal du muligvis gentage for at sikre, at hoveddøren er låst, eller at ovnen er slukket. Eller måske skal du gentage et ritual som at vaske dine hænder eller tælle op til et bestemt antal. På g

Hvordan forældres OCD påvirker børn

Folk med postpartum OCD oplever først symptomer lige før eller efter fødslen. Nogle begynder at have symptomer under graviditeten. Andre forældre kan udvikle OCD symptomer, når deres børn er lidt ældre og mere uafhængige. For disse forældre kan de obsessive tanker begynde, når det er tid for barnet at gå i barnehave eller gå i skole. Ofte er de

5 Fælles OCD Alternative Behandlinger og Terapier

Selvom der i øjeblikket findes en række effektive medicinske og psykologiske behandlinger for obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD), virker disse behandlinger ikke for alle. Som sådan har der været stor interesse for at udvikle nye behandlinger for OCD eller ved at anvende nye metoder til forbedring af effektiviteten af ​​eksisterende behandlinger. St. Jo

OCD, selvskade og selvmordsforestillinger

Harm obsessive-compulsive disorder (OCD) er en specifik type OCD, hvor personen frygter at skade sig selv eller andre. Der er mange variationer af skade OCD, herunder fysisk skade; aggression mod eller dræbte sig selv eller en anden; og seksuel skade, herunder skadelig seksuel adfærd mod børn. Frygt for at skade sig selv, når den ikke er deprimeret og / eller ønsker at dø, kan skyldes selvmordsforstyrrelser i OCD eller suicidal OCD. Dett

Forskelle mellem GAD og OCD

Historisk blev både generaliseret angstlidelse (GAD) og obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD) betragtet som angstlidelser. Tidligere udgaver af Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM), en diagnostisk referencevejledning, der anvendes af klinikere til at klassificere psykiatriske tilstande, grupperet GAD og OCD inden for samme afsnit.

Oversigt over Habit Reversal Training

Vægt reversal træning er en terapi, der kan effektive til behandling af besværlige opførsel forårsaget af en række forhold. Et af disse er Tourettes syndrom, som er karakteriseret ved fysiske eller verbale tics som blinkende, halsrensning, gentagelse af obsceniteter. Personer, der beskæftiger sig med symptomer på impulskontrolforstyrrelser som trichotillomania (hårdrejning) og patologisk hudplukning, kan også drage nytte af vanevægtstræning, som består af disse fire hovedelementer. Bevidstheds

OCD og OCPD: En casestudie og behandling

Det er ikke ualmindeligt at høre lægfolk henvise til sig selv eller andre som "OCD". I mange tilfælde henviser disse mennesker til specifikke adfærdsmønstre, der kan være forbundet med OCD, som et behov for at gøre tingene på en bestemt måde i en bestemt rækkefølge mv. Disse betegnelser henvises ofte til i folkeslaget som ' anal 'eller' anal retention 'eller blot at kontrollere. Obsessiv

Selvhjælp og afslapningsteknikker til OCD

Obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD) manifesterer sig på mange måder og skyldes mange udløsere. En af disse udløsere er stress. Den bedste måde at forbedre dine OCD selvhjælp færdigheder er at lære og regelmæssigt praksis afslapning teknikker. Her er tre nemme teknikker, du kan øve på egen hånd. Dyb vejrtr

Forståelse af typer af kliniske interviews

Et klinisk interview er et værktøj, der hjælper læger, psykologer og forskere med at foretage en nøjagtig diagnose af en række psykiske sygdomme, såsom obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD). Der er to almindelige typer: Strukturerede kliniske interviews og kliniske diagnostiske interviews. Strukturerede kliniske interviews Guldstandarden for strukturerede kliniske interviews er det strukturerede kliniske interview for DSM-5, også kendt som SCID. Det er

Personlighedstræk, der kan gøre OCD mere sandsynligt

Det har længe været antaget, at obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD) kan være relateret til forskellige personlighedskarakteristika. Freud mente for eksempel, at personlighedstræk som ubeslutsomhed og ordenlighed spillede en stor rolle i udviklingen af ​​OCD. Selvom der ikke ser ud til at være en type personlighed, der er sårbar overfor udvikling af OCD, foreslår ny forskning, at visse personlighedsfunktioner kan være indflydelsesrige. Personligh

Urte retsmidler til OCD og angstlidelser

Alternative lægemidler som naturlægemidler er vokset i popularitet i både Europa og Nordamerika, især som behandlinger for angstlidelser som obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD). Alternativ medicin og urter til OCD Hvilke kosttilskud er specielt undersøgt for OCD og hvad har man lært? Få flere oplysninger nedenfor. St. J

"Just Right" OCD

Obsessiv kompulsiv lidelse (OCD) er en psykiatrisk lidelse, der involverer både obsessioner (tilbagevendende, vedvarende, påtrængende tanker, billeder eller indtrængende, der forårsager angst eller nød) og tvangsforstyrrelser (gentagne adfærd eller mentale handlinger med det formål at neutralisere eller reducere angst eller nød eller forebygge det frygtede udfald). Forståe

OCD og Intimate Relations

Obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD) kan påvirke alle områder af livet. Mange, der har OCD og obsessiv-kompulsiv personlighedsforstyrrelse (OCPD), vælger ikke at date og undgå intime relationer. Der er mange grunde til at tage stilling til dette valg; Først blandt dem er ønsket om at forhindre eller mindske deres angst ved at undgå stressede situationer. Heldi

OCD og Overdreven Reassurance Søgning

En af de ting, som familie og venner af mennesker, der er ramt af obsessiv-tvangssyndrom (OCD), synes at være mest stressende, når de interagerer med deres elskede, er den overdrevne berolighedssøgning, der ofte kan ledsage tilstanden. Overdreven reassurance søger er behovet for at tjekke ind med nogen igen og igen for at sikre, at alt er OK med respekt for en bestemt bekymring eller besættelse. Men

Frygten for at miste kontrollen som en symptom på OCD

Obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD) er en psykiatrisk lidelse, der involverer både obsessions-tilbagevendende, vedholdende, påtrængende tanker, billeder eller indtrængende, der forårsager angst eller nød og tvangs- gentagne adfærd eller handlinger, der skal reducere eller neutralisere angst og frygt. Obses

Hvordan Patologisk Hudplukning Shares Ligheder Med OCD

Patologisk hudplukning, eller excoriation, er en psykisk sygdom, hvor du pludseligt vælger din hud for at fjerne små uregelmæssigheder som mol eller fregner, der forårsager hudlæsioner. Det er klassificeret som en lidelse, der er relateret til obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD), og dens symptomer deler bestemt nogle ligheder med dem, der findes i OCD. Sym

Linket mellem OCD og bipolar lidelse

Klinisk forskning tyder på, at OCD og bipolar lidelse samles sammen med hinanden i højere grad end forventet ved en tilfældighed. Det er vigtigt, at tilstedeværelsen af ​​bipolar lidelse kan påvirke OCD symptomer og behandling. Lad os undersøge forbindelsen mellem OCD og bipolar lidelse. Hvad er bipolar lidelse? Før du d

Linket mellem OCD og Major Depressive Disorder

Personer med obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD) er i større risiko for at udvikle andre former for psykisk sygdom. En af de mest almindelige er alvorlig depressiv lidelse (MDD). Faktisk foreslår forskning, at så mange som to tredjedele af mennesker, der lever med OCD, vil opleve en alvorlig depressiv episode en gang i løbet af deres sygdom. År

Linket mellem OCD og selvmord

Obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD) er en kronisk psykisk sygdom, som kan være forbundet med en betydelig handicap og lidelse. Faktisk rapporterer mennesker med OCD ofte alvorlige vanskeligheder i forhold og problemer på arbejdspladsen. For nogle mennesker, der lever med OCD, kan blive overvældende og kan få dem til at miste håbet og overveje eller endda forsøge selvmord. Hvis

Hvordan kan du gendanne fra OCD?

Hvis du eller en elsket er for nylig blevet diagnosticeret med obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD), vil du måske vide, hvor længe det kan tage for behandling for at hjælpe med at få symptomerne under kontrol. OCD er kronisk, hvilket betyder, at det er en sygdom, som du potentielt kan beskæftige sig med (på et eller andet niveau) for resten af ​​dit liv. Der er d