Panic Disorder og Family and Medical Leave Act

Hvis du har en angstlidelse, er der en god chance for, at din tilstand er kronisk, hvilket kvalificerer dig til Family and Medical Leave Act (FMLA). Du kan opleve, at dine symptomer forværres under stress eller bliver sværere at kontrollere under bestemte tider af året. Du kan endda finde ud af, at dine symptomer vokser og aftager uden tilsyneladende rim eller årsag.

Uanset om dine symptomer er forudsigelige, kan deres intensitet påvirke din evne til at udføre dine sædvanlige arbejdsopgaver. Dette kan betyde, at du tager en midlertidig lægelig fravær fra arbejde. FMLA giver visse fordele for medarbejdere, der skal være fraværende på grund af deres egen sygdom eller hos en nærmeste familiemedlem.

Oversigt

Loven om familie- og lægehjælp trådte i kraft i 1993. Det kræver, at arbejdsgiverne giver en berettiget medarbejder en ubestemt fravær i op til 12 arbejdspladser om året af en af ​​følgende årsager:

• Fødslen af ​​et barn eller at pleje en nyfødt
  • Vedtagelse eller pleje af et nyligt placeret barn i medarbejderens hjem
  • Pleje af et øjeblikkeligt familiemedlem (som ægtefælle, barn, forælder) med sygdom eller kronisk lidelse
  • Medarbejdernes egen alvorlige helbredstilstand

Handlingen definerer generelt "alvorlige sundhedsbetingelser" som kroniske tilstande, betingelser, der kræver flere behandlinger, og betingelser, der nødvendiggør tre eller flere dage med ubesvaret arbejde. En alvorligt syg arbejdstager eller ansattes familiemedlem kan også tage en intermitterende orlov eller arbejde en reduceret tidsplan. Reduceret arbejdstid kan betyde at arbejde fire timer eller fire dage uger. En reduceret tidsplan henviser også til intermitterende fravær på grund af et uforudsigeligt forløb af en sygdom (dvs. uforudsete fravær på grund af uforudsigelig forværring af symptomer). Intermitterende eller reducerede tidsplanblader er bundet af de 12 arbejdsområder i en 12-måneders periode, men er kun baseret på den faktiske forladelse (f.eks. En arbejdsdag, fire arbejdstimer).

Dækkede arbejdsgivere

Følgende arbejdsgivere er omfattet af FMLA:

• Private arbejdsgivere med 50 eller flere ansatte
  • Statslige, lokale og føderale arbejdsgivere
  • Offentlige og private grundskoler

Støtteberettigede medarbejdere

En medarbejder, der er ansat af en overdækket arbejdsgiver, er berettiget til orlov under FMLA, hvis alle følgende er opfyldt:

1. Medarbejderen har arbejdet for den afdækkede arbejdsgiver i mindst 12 måneder.
  2. Medarbejderen har arbejdet mindst 1.250 timer i løbet af de 12 måneder før starten af ​​FMLA-orlov.
  3. Medarbejderen arbejder på et sted eller inden for 75 miles fra andre arbejdsgivere, hvor mindst 50 ansatte er ansat.

Fordele

Under FMLA skal en arbejdsgiver opretholde sundhedsydelser i orlovsperioden. En medarbejder kan blive forpligtet til at fortsætte med at betale sin andel af ydelsen for ydelser ved sygdom i orloven.

En arbejdsgiver skal også yde jobgendannelse efter en medarbejders tilbagevenden fra en FMLA-ferie. Dette indebærer at returnere medarbejderen til hans eller hendes oprindelige job eller til en tilsvarende stilling i virksomheden. Visse "nøgle" ansatte kan muligvis ikke kvalificere sig til jobgendannelse. "Nøgle" medarbejdere besidder generelt afgørende stillinger i virksomheden. Hvis man holder en sådan medarbejders stilling åben under en FMLA-orlov, får arbejdsgiveren "væsentlig og alvorlig økonomisk skade", kan en arbejdsgiver være i stand til at udfylde stillingen uden at krænke jobgendannelsesbestemmelsen.

Andre oplysninger

En arbejdsgiver kan kræve, at den berettigede medarbejder udsteder en lægeerklæring fra sin læge eller anden sundhedspersonale forud for tildeling af en FMLA-ferie. En medarbejder er imidlertid ikke forpligtet til at levere en arbejdsgiver til en arbejdsgiver.

I nogle tilfælde kan arbejdsgiveren have ret til tidsmeddelelse inden tildeling af orlov (som f.eks. Planlagte behandlinger). En arbejdsgiver kan kræve, at en medarbejder bruger alle påløbne betalte frister før han begynder en ubestemt orlov i henhold til FMLA.

FMLA blade er generelt håndteret gennem personale ressourcer (eller personale) afdeling. Eventuelle og alle oplysninger, du giver til din arbejdsgiver, bør holdes i strid med selvtillid og bør kun videregives til andre, der er direkte ansvarlige for at gøre ferielovgivningen. Generelt bør din nærmeste tilsynsførende ikke have adgang til de medicinske oplysninger fra din læge eller andre sundhedsudbydere.

Hvordan overtrædelser håndteres

Det er ulovligt for en arbejdsgiver at nægte en berettiget medarbejder en FMLA orlov eller at diskriminere eller udstede en medarbejder til at udøve hans eller hendes rettigheder under FMLA. Løn- og timedivisionen for det amerikanske arbejdsministerium undersøger arbejdsgiverens overtrædelser af FMLA. Denne afdeling vil kontakte arbejdsgiveren for at løse problemerne, men kan også bringe retssag mod en arbejdsgiver for manglende overholdelse. Desuden kan en berettiget medarbejder indlede en civil retssag mod hans eller hendes arbejdstager, der har overtrådt betingelserne i FMLA.