panikforstyrrelse

Panic Disorder og Family and Medical Leave Act

Hvis du har en angstlidelse, er der en god chance for, at din tilstand er kronisk, hvilket kvalificerer dig til Family and Medical Leave Act (FMLA). Du kan opleve, at dine symptomer forværres under stress eller bliver sværere at kontrollere under bestemte tider af året. Du kan endda finde ud af, at dine symptomer vokser og aftager uden tilsyneladende rim eller årsag. Ua

Aromaterapi til at hjælpe en panikanfald

Supplerende og alternativ medicin (CAM) er et udtryk, der bruges til at beskrive en bred vifte af ukonventionelle metoder og produkter, der anvendes til wellness og helbredende formål. Nogle almindelige eksempler på CAM omfatter progressiv muskelafslapning, akupunktur, yoga og terapeutisk massage. Brugen af ​​CAM-praksis har fortsat vokset i popularitet og bruges nu til at hjælpe med at behandle forskellige tilstande, herunder angstlidelser. Aroma

Panikanfald og social angstlidelse

Social angstlidelse er en mental sundhedstilstand, hvor en person indtages med frygten for at blive negativt dømt og evalueret af andre. Personen kan blive så bange for at være flov eller ydmyget foran andre mennesker, at de undgår de fleste sociale situationer. Som paniklidelse kan social angstlidelse påvirke en persons livskvalitet negativt. Pan

Forskellene mellem panikforstyrrelse og PTSD

Posttraumatisk stresslidelse (PTSD) er en tilstand, der kan opstå, efter at en person har oplevet en traumatisk begivenhed, der involverer intens frygt og trussel om kropsskade eller død. Eksempler herpå er militær kamp, ​​seksuelle overgreb eller naturkatastrofer. Personen må ikke have oplevet begivenheden førstehånds. Vidne til

EMDR for panikanfald og angst

Øjenbevægelses desensibilisering og oparbejdning (EMDR) er en type psykoterapi, som blev udviklet af psykolog Francine Shapiro i 1987 for at hjælpe folk med at håndtere og helbrede fra oplevelser, der har forårsaget følelsesmæssigt traume. Forskning på og brug af denne metode har fortsat med at vokse, hvilket gør EMDR til en stadig mere populær teknik til behandling af psykiske lidelser. I de sen

Forskelle mellem panikforstyrrelse og GAD

Mens panikforstyrrelse og generaliseret angstforstyrrelse (GAD) deler nogle almindelige symptomer, som for meget bekymrende, er de to separate og forskellige psykiske sygdomsforhold. At få viden om disse to almindelige mentale sundhedsmæssige forhold kan være det første skridt til at hjælpe dig selv eller en elsket. Kar

Kan Yoga hjælpe angst og panik lidelse?

Der er mange måder panik lidelse kan påvirke dit liv. Symptomerne på panikforstyrrelse kan påvirke dit sind, krop og det generelle trivsel. Panikanfald, hovedfunktionen i panikforstyrrelse, ledsages typisk af mange negative tanker og forstyrrende fysiske symptomer. Disse tanker og følelser er ofte vanskelige at håndtere og kan sænke ens livskvalitet. På tr

Hvorfor panikforstyrrelse og angst forårsager søvnproblemer

Mennesker med panikforstyrrelse, panikanfald og andre angstlidelser er ofte modtagelige for søvnproblemer. Worrisome tanker og frygt kan holde dig i at falde i søvn om natten. Mens besværlige symptomer på panik og angst kan vække dig fra din søvn. Er vedvarende frygt, angstsymptomer og panikanfald forhindre dig i at få resten du har brug for? Neden

Strategier for at komme igennem en panikanfald

Hvis du lider af panikanfald, så har du været der før. Du oplever svær vejrtrækning, hurtig puls, muskelspænding og svimmelhed. Disse fysiske fornemmelser ledsages ofte af negative og skræmmende tanker. Du kan frygte at miste kontrollen over dig selv og muligvis din skønhed. På trods af disse overvældende følelser er der måder, du kan genvinde en følelse af kontrol, når panik rammer. Nedenfor er

Er der en kur mod panikforstyrrelse?

Mennesker med paniklidelse vil ofte vide, om der er nogen teknik eller medicin, der helt kan løse dem af symptomer. Sandheden er, at panikforstyrrelse aldrig kan helbredes. Men det kan effektivt styres til det punkt, at det ikke længere påvirker dit liv væsentligt. En grund til, at ingen kan hævde at få en kur, er at panikforstyrrelsen varierer meget fra person til person. Hvad

Tager Klonopin til Panic Disorder

Anti-angst medicin er ofte ordineret til at hjælpe med at håndtere panikanfald og andre symptomer på panikforstyrrelse. Klonopin (clonazepam) er en type anti-angst medicin, der ofte bruges til at behandle panik lidelse og andre tilstande. Hvad er klonopin? Klonopin er handelsnavnet for drug clonazepam, en type anti-angst medicin, der er klassificeret som en benzodiazepin. B

Distraktionsteknikker til panikforstyrrelse

Mennesker med paniklidelse er typisk konfronteret med en række vanskelige følelser, såsom bekymring, angst, sorg og forlegenhed. Panikanfald, det vigtigste symptom på panikforstyrrelse, forekommer ofte med stærke følelser, herunder frygt, uro, nervøsitet og ængstelse. For at klare disse udfordrende følelser, bliver mange paniklidere til maladaptive adfærd. For ekse

Mindfulness Meditation for Panic Disorder

Mennesker med angstlidelser er ofte tilbøjelige til hyppige bekymringer, følelser af nervøsitet og negativ tænkning. For eksempel bruger mange mennesker med panikforstyrrelser tid med at bekymre sig om fremtiden eller stresser om fortiden. Heldigvis kan afslapningsteknikker hjælpe med at modvirke disse symptomer. Afs

Humør og angst chart for dem med panik lidelse

Hvis du er blevet diagnosticeret med paniklidelse, kan din læge eller terapeut bede dig om at prøve at holde styr på dine symptomer, humør, søvnmønstre og erfaringer med medicin. At holde styr på disse oplysninger kan hjælpe dig med at styre din tilstand ved at give dig og din læge et klarere billede af dine fremskridt. Sporing

Undgåelse adfærd og agorafobi

Panikforstyrrelse er en angstlidelse, der er præget af tilbagevendende og uventede panikanfald. Disse angreb involverer mange fysiske symptomer, herunder ryster, sved, åndenød, brystsmerter og kvalme. Panikanfald kan også forekomme med kognitive symptomer, såsom derealisering og depersonalisering, hvor patienten føler sig afbrudt fra sig selv og deres omgivelser. Pani

Sådan udvikler du en Anger Management Control Plan

Vrede er en stærk følelse, der er en normal del af den menneskelige oplevelse. Alle har følt sig vrede på et eller andet tidspunkt. Vred sig selv er ikke en dårlig ting. Men hvis du udtrykker din vrede på usunde måder, kan det blive et problem. At lære at udvikle en vrede management plan kan hjælpe dig med at håndtere situationer, der nogle gange fører til øget angst og panik symptomer. Det er ikk

Sådan håndterer du panikforstyrrelse på arbejdspladsen

Panikforstyrrelse kan være en udfordrende tilstand til at klare. Du har måske konstateret, at dine symptomer kan være særdeles vanskelige at håndtere, mens du er på arbejde. Du kan føle bekymrede kolleger anerkende din angst, eller at din panik hemmelighed vil blive afsløret. Du kan være meget bekymret over at have et panikanfald foran dine kolleger eller, værre, din chef eller vejleder. Panikfor

Hjælper Alkohol til at afhjælpe angst?

Begrænset brug af alkohol anses ofte for acceptabel i mange situationer. Den lejlighedsvise aften til at slappe af eller et par festlige drikkevarer under en social sammenkomst er normalt ikke problematisk og kan endda betragtes som socialt sædvanlig. Men hvis du har panikforstyrrelse eller anden angstlidelse, kan alkoholbrug blive et problem.

Korrekt vejrtrækning for at reducere angst

Åndedræt er en nødvendighed af liv, der normalt opstår uden megen tanke. Når du indånder luft, modtager blodlegemer ilt og frigiver kuldioxid. Kuldioxid er et affaldsprodukt, der føres tilbage gennem din krop og udåndes. Forkert vejrtrækning kan forstyrre ilt- og kuldioxidudvekslingen og bidrage til angst, panikanfald, træthed og andre fysiske og følelsesmæssige forstyrrelser. Din vejrtr

Gør dine tanker på grund af panikforstyrrelse?

Mennesker med paniklidelse oplever ofte negative tanker med selvnedfaldende overbevisninger. Dette er især tilfældet under et panikanfald, når din indre stemme kan forstærke din frygt og angst. For eksempel, når panik tager fat, kan du tro på at du virkelig vil stoppe vejret eller at du virkelig bliver vanvittig. Nede